vrijdag 2 september 2011

muesli bollen

Hazelnoten tijd.
Denk je dat internet mij een recept biedt met hazelnoten als ingrediënt waarvan me het water in de mond loopt. Zat te denken aan gebak, Magnum Almon of gewoon door roomijs. Hazelnotenlikeur, wat maar mogelijk is.

Het ging allemaal veel makkelijker. s' Morgens met een leeg broodzakje gevuld met oud brood voor de kippen op weg naar de tuin. Staat daar op 'mueslibollen'. Dat is het. Zo met ingrediënten en al. Nou ja, van het een kwam het ander. Ik heb me voorgenomen net zo lang recepten uit te proberen en aan te passen, tot we voor ons een heel lekkere mueslibol hebben, want mueslibolletjes daar zijn we gek op. Dan kan ik mijn verleden als brood en banketbakker mooi voor gebruiken.



Als resultaat hadden het veel grotere mueslibollen moeten worden, maar of de hoeveelheid verse gist was niet genoeg. Wat ook kan is dat het lauwe water als begintemparatuur te laag was. Ook was de bovenkant nog te knapperig, maar de smaak is bij ons thuis tippie toppie bevonden. Dit smaakt naar meer.

De ingrediënten staan bij recepten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten