zaterdag 10 september 2011

Nieuwe periode

Vanaf maandag is het weer gebeurt met de 'onbeperkte tijd' voor de tuin. De vakantie is voorbij en het werk roept weer. Dat betekent overdag op het werk zijn en s' avonds weer volop bezig met mijn studie. Nu is het enkel nog na het avondeten kort naar de tuin om onze kippen eten te geven. Als het regenachtig is doe ik er verder niet veel extra. Dat kan ook, want na de vakantieperiode staat onze tuin er prima bij. De tijd om te oogsten is nu veel minder en het tuinseizoen zal naar zijn eind gaan. Nu is het s'avonds nog tot half negen licht en kan ik door de week nog naar de tuin. Dat zal daarna alleen nog weekends zijn.

De kippen komen in oktober in onze achtertuin. Afgelopen week ben ik nog op zoek geweest naar groenbemesters; gerst, haver, rode klaver, wikke, phacelia, oostindische kers of borage. Bij de Welkoop en Ranzijn geweest. Niks geen groenbemesters. Als je ernaar vraagt kijken ze je verbaast aan en bieden ze je kunstmest aan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van biologisch tuinieren met als inzet zoveel mogelijk voedingswaarde in de bodem vast te houden de komende winter. Het advies bij een fourage handel te informeren biedt hopelijk een mogelijkheid om aan haver of gerst te komen. Mijn voorkeur op de kleigrond en deze periode om nog te kunnen zaaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten