zondag 28 augustus 2011

Slakken

In mijn aanvalsplan tegen slakken ga ik de gistpot inzetten. De slakken schijnen gek op de lucht van het gisten te zijn en komen hier opaf. In een potje half gevuld met bier en onder een afdakje ingegraven gelijk met het maaiveld vallen ze erin en verdrinken ze. Echte gist in water kan ook. Van onze warme bakker heb ik nog gist in huis en dat ga ik inzetten.


Twee potten meegenomen en bakkersgist.


Ingegraven onder andijvie bladeren. Hier heb ik het meeste last van slakken. Wel huisjesslakken, maar dat zal toch geen verschil maken met de naaktslakken?


Bij de rabarber zijn de slakken niet tot last, maar hier blijft de ingegraven pot wel mooi droog.

Volgende dag 'slakkevallen' bekeken en niets te zien in het troebele water. Even met een mes erin geroerd en in beide glazen haalde ik een wit slijmerige naaktslak naar boven. Te glad om uit het glas te wippen. Glazen potten maar laten staan. Wie weet verdrinken er nog meer naaktslakken. Tot nu toe valt het mij wat tegen. Niet dat ik een volle pot had verwacht, maar toch...
Dan gaat het doormidden snijden van een naaktslak toch sneller.

Valt wel op dat ik al veel minder naaktslakken aantref sinds ik de afgelopen week veel slakken heb gehalveerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten