zaterdag 29 oktober 2011

muesli bollen

Voor mijn vervolg met de mueslibollen ben ik vanmorgen om 6 uur al begonnen  deeg te maken en twee keer te laten rijzen.
Daarbij heb ik 500 gram bloem en 320 gram lauw water en 20 gram verse gist gebruikt en een handje vol havermout.

Dit heb ik 45 minuten laten rijzen en daarna de rozijnen en hazelnoten erdoor gekneed en wat eigeel erop voor de glans. Daarna heb ik de bollen weer 1,5 uur laten rijzen en vervolgens afgebakt.

tot het afbakken ging het goed. De bollen waren groter. Ik heb dus net zo lang de tijd genomen tot ze voldoende gerezen waren.
Alleen na een half uur op 200 graden waren ze nog niet echt bruin. Eenmaal uit de oven was de korst aan de harde kant. Binnenkant was wel aardig.
Voor die harde buitenkant moet ik nog een oplossing zien te vinden.




Nog even het recept gegoogeld van 12 super mueslibollen en die bakken op 190 graden 15 minuten met hete lucht. Dit zal ik een volgende keer proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten