zaterdag 4 mei 2013

Vlinder lijkje

Op het kippenhok zat vanmorgen in het zonnetje een Dagpauwoog.

Er klopte iets niet. De vleugels waren dichtgeklapt, terwijl ik het oogje wel kon zien. Dichterbij bleek het alleen één vleugel te zijn die met een nog een heel klein stukje vlinderlijf aan het hout vastgekleefd zat. Ze is een prooidiertje geworden van, ... geen idee, een koolmeesje misschien?


Sneu voor de dagpauwoog, maar ze laat nog wel een kleurrijke herinnnering achter.

Na de kippen voer, paardebloembladeren en wat sappig gras te hebben gegeven nog wat gezaaid in de koude kas;
2 rijtjes basilicum (vroeg, maar toch, moet vast kunnen)
komkommer

In een zaaibed twee rijen pastinaak gezaaid.

In ons boomgaardje (pagina 'Fruit') stond ineens een klein plantje eikenbladsla. Dit is al de tweede van afgelopen week. Ik heb die een nieuw plekje naast mijn salieplant gegeven. Ik ben er blij mee. Ik heb zelf na 2 jaar nog geen zaad meer van eikenblad sla. Met nu al twee planten kan ik al in mijn behoefte van af en toe een blaadje voor op het brood voorzien.
Vorig jaar op onze vorige tuin een plant van de eikenbladsla laten doorschieten.
Onbedoeld overgewaaide zaaidjes leveren ons nu weer een nieuw sterk gewas op. Wat is de natuur toch succesvol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten