maandag 16 april 2012

nu wordt het groen

Nadat vrijdag, ja ja de dertiende, de snijbiet al is opgekomen laat na 4 weken de bleekselderij zich in de koude kas ook voor het eerst zien. Direct al rijtjes. Blij dat ik deze voorgezaaid heb. Vorig jaar duurde het ook zo lang dat het alleen nog maar onkruid was, wat er te zien was.

In ieder geval is het niet alles meer kaal en zwarte grond wat er te zien is.


Heerlijk vanavond. Hoewel de temparatuur vanavond zo'n 6 tot 8 graden was, gaf de avondzon toch nog best even wat extra warmte. Mooi weer om weer wat te zaaien.

Ofwel, tijd voor de Texla  als laat en Lekkerlander een vroeg ras pootaardappelen. Ze hebben nog niet allemaal lange kiemen, maar ze gaan toch mooi de grond in. Dan maar wat langer wachten, heb ik voor ijsheiligen ook minder last van een late vorst.


Het laatste gedeelte van onze nieuwe tuin is dit jaar voor de aardappelen. Hier op de voorgrond te zien. Dit is 1/3 van de tuin.


Voor het poten heb ik me laten leiden door Michel Caron die in het boekje De Groentetuin van A tot Z aangeeft op 40 cm van elkaar en rijen op een afstand van 50-60 cm van elkaar te houden. Mijn rijen zijn nu 55 cm van elkaar.
De rijen hierboven zijn Lekkerlander pootaardappelen.


Vier rijen Lekkerder en vijf Texla aardappelen.


Gaten gemaakt met een prachtig stuk gereedschap van onze tuinvereniging.


En zo ziet het er nu uit.


Als je niet beter weet zou je je afvragen welke 'vogel' hier aan de gang is geweest.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten