maandag 26 maart 2012

gefreest en nu los

Zaaifeest, want er is gefreest!

Vandaag is de tuin gefreest en licht er nu fantastisch bij. Wat een mooie zachte grond. De compost zie je nauwelijks nog terug nu de door de bovenste laag gefreest is.


Vanavond stond ik gewoon te popelen om zo snel mogelijk na het eten naar de tuin te gaan om het resultaat te bekijken. Zaaibedden te maken en misschien al wat te zaaien.

Op dit blog heb ik geen data van helemaal het begin van het seizoen. Het blog kwam later. Wel heb ik een dagboekje met gegevens en wat blijkt, exact dezelfde dag als vandaag heb ik voor het eerst gezaaid. Vorig jaar was dat op 26 maart de winter worteltjes, prei, uiten en zomer worteltjes. Wel andere plaatsen dan nu natuurlijk vanwege de wisselteelt die ik die seizoen ga doen.

Hieronder is te zien dat ik vanavond het eerste zaaibed gevormd heb en hierin de snijbiet, ter nagedachtenis aan Oma kaarsje, het eerst heb gezaaid.


Even met de gieter water over het gedeelte waar ik een zaaigeultje ga maken.
Met een pvc buis een gleuf van ongeveer 1,5 tot 2 centimeter diep gemaakt. De snijbiet op 5 tot 10 cm van elkaar gezaaid en met de bovenkant van de hark het geultje dicht gemaakt.
Het zaaibed is 1 mtr. breed. Op 40 cm van de snijbiet de zomerwortel (nantes) gezaaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten