zondag 4 december 2011

Worteltaart en groene cremesoep

Zaterdag pakjesavond en dan is het lekker om iets te eten wat s'avonds niet veel tijd meer in de keuken vraagt. Begin van de middag heb ik dan ook weer een groene cremesoep met prei gemaakt. Als vieruurtje hebben we worteltaart gegeten. Dit is de tweede keer en weer was het een succes.

Een van de ingrediënten is de fijngehakte hazelnoot.


Deze zijn van onze eigen tuin. Ik heb ze even op 180 graden in de oven geroosterd en daarna in een theedoek de vliesjes eraf gewreven. Vers gerookte hazelnoten ruiken heerlijk.

Ik zal t.z.t. het recept ook op het blog zetten.


De worteltaart

De groene cremesoep heb ik al eens eerder als recept op het blog gezet. Deze cremesoep met oa prei vonden we allen erg lekker. Deze en ook andere cremesoepen zal ik dan ook nog wel vaker maken voor in het weekend.


Volgens het recept zou er ook fijngehakte waterkers in moeten. De kleur van m'n soep laat het al zien. Geen waterkers en ook geen groene kleur. Het wit van de prei, het geel van de aardappel en de room maakt deze kleur. Misschien dat ik volgend jaar eens waterkers voor deze soep ga kweken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten