zaterdag 5 november 2011

teeltplan voor komend jaar

vandaag weer eens eropuit geweest om pootgoed van een vergeten groente te bemachtigen. Eerder was ik al de detailhandel langsgeweest voor wikke en knoflook. Wikke heb ik bij de groothandel kunnen krijgen.

Nu wil ik nog graag aardperen die ik in oktober nog kan planten en die dan over vier maanden oogstrijp kunnen zijn. Nu is het al november, maar het zachte herfstweer zou warm genoeg moeten zijn met temperaturen rond of boven de 15 graden.

Helaas geen aardperen te krijgen. Ook pastinaak is zo niet aan te komen. Ik zal maar eens bij de webwinkels gaan oriënteren. In de reguliere handel is het assortiment toch wel behoorlijk beperkt. De populaire gewassen hebben ze natuurlijk wel, maar daarna houdt het ook snel op.

Enkele interessante webwinkels zijn
Vreekens zaden
Tabernal zaden

Zo kan ik bij Tabernal al kiezen tussen heel wat verschillende pastinaken... dit geeft moed en ook veel bestelplezier deze winter


Pastinaak gladiator F1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten