zondag 5 juni 2011

boerenkool, jonge eendjes, regenton en Suxxex kriel

28 mei

Vandaag de voorgezaaide boerenkool in de volle grond geplant.



Niet alle 24 voorgezaaide boerenkool is opgekomen. De plantjes die verspeend kunnen worden heb ik geplant. Dacht nog weer te moeten bijzaaien, maar met uitplanten om de 75 cm past er niet veel op een enkel rijtje in één zaaibed. Ik heb ze dan ook maar om de 40 cm geplant. Eens kijken of dat later een goede keus blijkt te zijn???



Voor het eerst de jonge eendjes (zijn toch best al weer groot) zien zwemmen. Waarschijnlijk, althans dat hoop ik, zijn dit de eendjes die in onze eendekorf hebben gebroed.


Van een andere tuinder deze regenton gekregen. Het kraantje was eraf gebroken en daardoor was de ton niet meer in gebruik en stond bij een andere tuinder in een 'hoekje'. Gelukkig had ik nog een kraantje dat erop paste.



Wel leuk is dat met het spitwerk in maart dit kraantje boven de grond tevoorschijn kwam. Het was helemaal smerig, maar leek na het schoongemaakt te hebben nog wel te functioneren.

Na speurwerk op internet om de ware soort kip te achterhalen, heb ik uiteindelijk in een kippenencyclopedie van Jan de overbuurman (tuinder) het soort van onze kippen ontdekt.



Sussex kriel
En wat zijn het een lieve kippen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten